torsdag 13 juli 2017

Oh hello

Hej!
Long time no see, igen. Har en fullständigt ledig dag idag och vad annat kan man göra än att passa på att blogga? Har ingen data för tillfället dock, så skriver på telefonen vilket inte är det smidigaste. Oh, well.
Det är några saker som jag varit extra tacksam över den senaste tiden, små guldkorn i det annars ganska stressiga livet som jag ville dela med mig.


  • Yoga. Ni som har följt mig ett tag vet att jag älskar yoga. Efter en lång dag är det så himla skönt att ställa sig på yogamattan och koncentrera sig enbart på det i en halvtimme eller så. Lugnande och terapeutiskt, vilket är precis vad jag behöver emellanåt.
  • Powerwalks. Senaste tiden har det inte känts lockande alls att fara ut och springa eller göra några andra hardcore träningar. Just yoga och powerwalks har känts mycket trevligare, så det är precis vad jag har satsat på. Senast idag gick jag en 6 km powerwalk i regnet och det var så otroligt skönt. Lite musik i öronen och det finns inget bättre.
  • Youtube. Något som ni kanske inte vet är att jag är fullständigt beroende av Youtube. Zoella, PointlessBlog, ThatcherJoe, SacconeJolys... bästa sättet att börja morgonen är att se på ens favorityoutubare medan man sitter med en kopp te i handen, Mm-m. Allt för många timmar av min dag går åt till detta och jag skäms inte ens.
  • Min balkong. Att gå omkring och småplocka med alla mina blommor och växter på kvällen börjar vara en rutin som jag älskar! Måste definitivt skaffa ett växthus i framtiden, där jag odlar gurka, tomater, jordgubbar... det mysigare någonsin! Jag har också yogat på balkongen några gånger, bland med all grönska och det är nog något av det bästa jag har gjort.

Det finns så mycket mer att nämna här, men jag lämnar det här den här gången eftersom bykmaskinen skriker på mig för att säga att den tvättat min rock färdigt. Ha det fantastiskt, så hörs vi snart igen. 

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar