fredag 30 juni 2017

En dag

Hej!
Nu har jag äntligen lite extra tid att sätta mig ner och skriva lite. Ooooh, vad jag har saknat detta de senaste veckorna!
Vi hade premiär inom sommarteatern i tisdags, vilket gick så himla bra. Fick vackra blommor och åt super god mat på premiärfesten. Tyvärr kunde jag inte stanna särskilt länge, eftersom jag som vanligt skulle upp klockan 6 följande morgon... Oh well, kul hade jag i alla fall. Tänkte berätta för er lite hur den dagen såg ut i ett nötskal:

Premiärmorgonen började med att klockan ringde 5:00. Allt för tidigt, ingen människa i världen borde behöva stiga upp den tiden! Efter att alla morgonrutiner var gjorda, drog jag mig iväg på jobb där jag skulle spendera dagen ända till klockan 15.
Därefter susade jag hem, slängde i mig lite mat på ca tio minuter och började sedan laga mig premiärfin. 16:10 hoppade jag i bilen för att åka iväg till teaterplatsen.
Där var det sminkning, frisyrer och allmänt kaos som gällde, ända fram tills föreställningen började klockan 18:30.
När applåderna och talen hade ringat av samlades hela teatergänget 22:00 för att äta mat, dela ut lite gåvor, mingla och ha det allmänt trevligt. 2:00 på natten lade jag huvudet på dynan och vaknade 6:00 följande morgon av att klockan ringde än en gång.
Där, gott folk, har ni ett exempel på hur en dag i mitt liv kan se ut för tillfället. Vilket kanske förklarar varför jag har varit rätt tyst på bloggen den senaste tiden.

Men jag älskar det och ångrar inte en sekund att jag valde att arbeta inom teatern denna sommar trots att jag var aningen tveksam till en början. Stressigt är det och folk tror säkert att jag håller på att flippa ur då jag springer omkring som en svettig dåre, men jag trivs bra och har på något sätt fått det att fungera. Tack och lov för långlänkar och yoga som håller mitt huvud någorlunda klart och under kontroll.
Nu ska jag susa vidare för att hinna äta innan jobb. Hoppas ni har det helt fantastiskt bra tills vi hörs nästa gång.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar