söndag 30 juli 2017

Smoothie

Hej!
Jag absolut älskar smoothies. De är så flippin' enkla och goda att laga, och enbart fantasin sätter gränser för vad man kan använda för ingredienser.
Min favorit smoothie är definitivt banansmoothien, men ibland kryddar jag upp det lite med bland annat bär. Vilket är exakt vad jag gjorde idag. Min damer och herrar; låt mig presentera banan-jordgubbssmoothie a' la STTYblog.


























Vad du behöver: (per portion)

  • 1 banan
  • Jordgubbar enligt smak
  • Mjölk (för extra skummig och luftig smoothie, använd fettfri mjölk. Men vilken mjölk som helst fungerar bra).
  • Honung
Nu kommer den roliga biten. Dela bananen i mindre bitar och lägg dem i din mixer. Släng i några frysta jordgubbar, häll på lite honung och slutligen mjölk tills bananen är nästan täckt av mjölk. Tryck på start. Voila', du är färdig. Du kan dekorera glaset med en jordgubbe och ett sugrör, om du vill gör det extra fint. Sedan är det bara att njuta.
Ett tips är att byta ut jordgubbarna mot blåbär eller hallon. Eller kanske testa med alla bär på samma gång? En bärbomb? Så kan man lämna bort alla bär och enbart laga en banansmoothie också, vilket jag kan försäkra er om att är helt fantastiskt gott. Mm-MM-mm!!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar