tisdag 25 juli 2017

Bliary: 25 Juli

Hej!
Jag tog ett beslut i början av denna sommar att njuta av varendaste en sekund av sommaren, trots en hel massa arbete och diverse skyldigheter. Att spendera extra mycket tid på balkongen, vare sig det handlar om frukost eller lunch på balkongen, eller bara allmänt häng en sommarkväll med en bok i handen. Att lägga undan telefonen under promenaden hem från jobbet, bara för att njuta lite extra av de där sista solstrålarna som jag missat under dagen och de där härliga fåren som kommer springandes emot mig då jag går förbi deras hage. Att ta ett extra djupt andetag innan jag går in på jobb, bara för att passa på att få lite extra syre, energi och lugn innan jag sätter min arbets-attityd på för 8 timmar framåt. Att spontant göra en utflykt till stranden en kväll, ensam, bara för att jag kan. Att skicka till den personen som jag tänker på, bara för att säga hej. Inte lämna det och sedan efteråt fundera varför man inte har haft kontakt med sina kompisar så mycket som man skulle villa. Att lyssna lite extra på fåglarnas kvitter innan jag stänger dörren och fönstren inför natten. Ta en extra minut till att pyssla om växterna och blommorna. Göra träningar som känns bra för kroppen, inte träna enbart för att svettas.
Allt detta har jag arbetat hårt på hela sommaren och jag tycker själv att jag har lyckats ganska så bra. Jag har en lång väg kvar innan jag är total zen, men som tur var finns det ännu tid innan sommaren tar slut. Den här attityden hoppas jag också att skulle finnas i ryggraden för resten av mitt liv. Att stanna upp och njuta lite extra av stunden, fast bara för en sekund. Tiden går skrämmande fort och jag vill göra allt jag kan för att få den att sakta ner lite. Jag har inte bråttom någonstans. "Sluta springa och gå istället" får bli mitt nya motto. Sådana tankar en tisdag förmiddag. Puss på er.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar